Artistar

  • SOPRAN

    Den utmerka unge ungarske mezzosopranen Dorottya Láng har nådd internasjonal  anerkjennelse for sitt medrivande (Musik Heute) og store talent. John Allison skriv i The Telegraph at «ho viste seg raskt å vere ein songar med stor musikalsk balanse, med ein rik og jamn tone som stiger til ein rein topp».

    Láng vart fødd i Budapest i 1986, og studerte ved Universität für Musik und Darstellende Kunst Wien (Vienna’s University of Music and the Performing Arts) saman med Claudia Visca. Hennes priser og utmerkingar inkludeerer prisvinnar av 2012 Emmerich Smola-konkurransen, tredjeplass Prize hjå Wigmore Hall/Kohn Foundation Song Competition i 2011 og Prize Winner at the 2013 Mozart Academie competition i Aix-en-Provence.

  • KLAVÉR

    Wolfgang Plagge sine verk vert framførte av orkester, solistar og ensemble over heile verda. Han er ein populær foredragshaldar, og den breie kunnskapen hans og den uhøgtidlege stilen har gjort han til ein gjengangar i radio og tv, mellom anna i serien «Landeplage» på NRK. Wolfgang er tilsett som professor ved Norges musikkhøgskole. Han vart kjend som barnetalent då han vann Ungdommens Pianomeisterskap 11 år gamal og debuterte som pianist året etter. Som komponist har han komponert meir enn 200 verk i alle sjangrar, frå stort anlagte orkesterverk til kor, klaver og kammermusikk. Wolfgang er kunstnarleg leiar for Sunnmøre kammermusikkfestival, saman med Annar Follesø.

  • FIOLIN

    «Follesø har en suveren formsans og et nyanseregister som bare må høres», skreiv Kjell Hillveg i Aftenposten då Follesø gav ut plata med Bartok i 2005. Annar byrja å spele fiolin på kulturskulen i Volda, men vart snart elev på Baratt-Due musikkinstitutt og har studert ved Indiana University School of Music i Bloomington i USA. Annar har halde konsertar i ei rekke land, vore solist med ei rekke orkester og gitt ut fleire plater. I fjor gav han ut ei ny plate saman med Kringkastingsorkesteret med Ole Bull-verker: "Stages of Life", denne hausta særs bra kritikk, både i Noreg og internasjonalt. “Stages of Life” var oppfølgaren til ei anna plate som Follesø gav ut med Ole Bull sine fiolinkonsertar. Denne plata mottok prisen Record of the Year hjå det britiske Grieg-selskapet. Annar er kunstnarleg leiar for Sunnmøre kammermusikkfestival saman med Wolfgang Plagge.

  • FIOLIN

    Janina Kronberger er fødd i Freiburg, Tyskland i 1988 og byrja å spele fiolin då ho var fire år gamal. Då ho vart 16 byrja ho på diplomstudiet ved Hochschule für Musik Karlsruhe med Ulf Hoelscher der ho vart uteksaminert "mit Auszeichnung".

    I 2013 starta Janina i solistklassen til Prof. Mark Gothoni ved Universität der Künste i Berlin og var assistent det samme året.

    Janina har delteke i meisterklasser med mellom anna Igor Ozim, Nicolas Chumachenco, Ulf Hoelscher, Josef Rissin og Detlef Hahn. Ho vert jamnleg invitert til festivaler over hele Europa, har motteke stipender og vunne flere prisar i internasjonale konkurranser, blant annet Tyskland, Sveits og Frankrike.

    Kronberger er ein aktiv kammer- og orkestermusikkar og har jobba både som solist og konsertmester i flere tyske ungdomsorkestere. Ho har jamnleg vikariert i til dømes SWR Radioorchester Freiburg, Philharmonisches Orchester Freiburg, Badische Staatskapelle Karlsruhe og Det Norske Kammerorkester.

    Då hun fikk fast jobb som 1.fiolinist i Kringkastingsorkesteret 2014 flytta ho til Norge. Sesongen 2018/19 arbeida Janina i Den norske opera og ballett både som nestgruppeleder på 2.fiolin og som 2.konsertmester.

    Sidan 2018 har Janina vore fast fiolinist i Kringkastingsorkesteret.

  • BRATSJ

    Den no 27 år gamle amerikanske bratsjisten Natalie Loughran etablerte seg raskt som ein av dei mest allsidige unge artistane i vår tid.

    Natalie vart tildelt førsteprisen ved Primrose International Bratsjkonkurranse i 2021, publikumsprisen, samt BIPOC Composer Prize for sitt arrangement og framføring av William Grant Stills «Mother and Child». Ho har òg dukka opp som finalist i 2020-utgåva av Young Concer Artist Auditions, og vart tildelt ein spesialpris for si framføring av Bowen Viola Sonata i C-moll på Tertis Internasjonale Bratsjkonkurranse.

    Natalie har vorte tildelt William Schuman-prisen for si eineståande leiing og prestasjonar innan musikk frå Juilliard School. Ho er eit tidlegare medlem av Kila Quartet, og Natalie er ein følsom og lidenskapleg kammermusikar. Ho har dukka opp på WQXRs serie, 'Midday Masterpieces', og har delteke i Perlman Music Program Chamber Workshop, Robert Mann String Quartet Institute, Yellow Barn og Kronbergs Chamber Music Connects the World. Hun deltok også på Marlboro Music Festival sumaren 2022. Natalie har samarbeidet med så anerkjente kammermusiker som Itzhak Perlman, Donald Weilerstein, Gidon Kremer, Christian Tetzlaff og Tabea Zimmermann.

    I tillegg til soloopptreden og kammermusikk, har Natalie ein djup kjærleik til orkesterrepertoaret, og har jobba som hovedviolist under Simon Rattle, Valery Gergiev, Charles Dutoit og Esa-Pekka Salonen. Hun har opptrednar med Verbier Festival Chamber Orchestra, med Gábor Takács-Nagy; turnert internasjonalt med Budapest Festival Orchestra, regissert av Ivan Fischer; og opptrer regelmessig med Metropolitan Opera Orchestra og New York Philharmonic. Natalie fikk sin B.M. og M.M. i Viola Performance på The Juilliard School, under veiledning av Roger Tapping, Misha Amory og Hsin-Yun Huang, der ho var mottok Kovner Fellowship.

  • BRATSJ

    Marthe Husum ramla ved ei tilfeldigheit inn på Horten Kulturskule med ein fiolin i handa som 7-åring og har elska musikken sidan den gong. Kontrasten frå gardsdrifta utanfor Tønsberg til Mozart og Haydn vart stor, og ei ny og ukjent verd opna seg. Det vart riktig nok i møte med bratsjen og Morten Carlsen at leiken vart teken på alvor. Ho byrja på Noregs Musikkhøgskules talentprogram med Carlsen som lærar der ho seinare òg tok bachelor. Sidan den gong har ho studert hos Walter Küssner i Berlin, Kim Kashkashian i Boston og til slutt i solistklassa i København hos Lars Anders Tomter. Kammermusikk og orkesterspel på høgt nivå har alltid vore Marthes lidenskap og mottoet er «spille bra musikk med bra folk». Her i Noreg er ho er medlem av Ensemble Allegria og Det Norske Kammerorkester, men gjester òg Berlinfilharmonien og Mahler Chamber Orchestra i  det store utland. Her heime gjestar ho òg som solobratsjist i fleire av dei norske orkestra.

     

    Saman med Maria Angelika Carlsen, Eva Stalheim og Frida Waaler Wærvågen spelar Marthe i Atem Strykekvartett. Med Maria Angelika spelte ho òg inn Mozart Sinfonia concertante med Ensemble Allegria på plateselskapet LAWO Calssics. Denne plata vart nominert til Spellemann i 2018. Marthe er mottakar av Leonie Sonnings Talentpris og Arve Tellefsen talentpris. I tillegg til musikken set Marthe òg veldig pris på natur. Difor er nokre av høgdepunkta festivalar som tek ho med til vakre stader, slik som Sunnmøre Kammermusikkfestival. Det er i møte med andre engasjerte og dyktige musikarar, gjerne omkransa av storslagen natur, den mest inspirerande og bevegande musikken oppstår.

  • CELLO

    Ernst Simon er ein av Noregs fremste cellistar. Han har vunne fleire prisar og utmerkingar, mellom andre Rikskonsertenes «Årets Unge Solist» og Musikkens venners debutantpris. Han er solocellist i Kringkastingsorkestret, og har tidlegare hatt samme stilling i Trondheim Symfoniorkester, Den Norske Opera og Göteborgs Symfoniker. I tillegg til ei omfattande konsertverksemd som solist og kammermusikar har han utgitt kritikarroste CD-innspelingar, mellom anna saman med si syster, Liv Glaser. Ernst Simon gjestar Sunnmøre kammermusikkfestival for andre gong.

    Glaser er en forkjemper for samtidsmusikk og jobber for tiden med å fullføre prosjektet «Echoes of what will come - conversations with J.S.» der han har bestilt et nytt verk for hver Bach solo cellosuite av 6 forskjellige komponister. Håpet er å skape et unikt møte mellom fortiden og nåtiden, en samtale på tvers av tidslinjer. Prosjektet blir utgitt digitalt og på CD av Grappa musikkforlag i 2021.

    Glaser har nylig startet som solocellist i Kringkastingsorkesteret og skal være solist i Dvorak sin cellokonsert i april 2021.

    I januar 2019 Fremførte Glaser cellokonserten av Ungarske Peter Eötvös med Göteborgs Symfoniker og Peter Eötvös som dirigent. I cellokonserten frilägger orkesterns egen solocellist Ernst Simon Glaser på ett imponerande vis de virtuosa nivåerna i relief mot de åtte cellostämmor som gör musikken sångbar og klangrik ... Magnus Hagland (om Peter Eötvös cello konsert), Göteborgs-Posten

    Av priser kan tidligere Rikskonsertenes "Årets unge solist» og Musikkens venner «Debutantpris» nevnes. Hans debut-innspilling med Liv Glaser på fortepiano (Schumann og Schubert-Simax) ble godt mottatt. Hans innspilling med Sjøforsvarets Musikkorps bestående av fire cellokonserter med blåsere fikk en engelsk anmelder til å skrive at Glaser «with groove and elegance explores new avenues within contemporary music”. Hans nyeste CD på BIS som kom i 2017, der Glaser er solist i Tommie Haglunds «Flaminis Aura» med Göteborgs Symfoniker (dirigent David Afkham), ble nominert til svensk Grammy.

    Etter studier med Ralph Kirshbaum ble Ernst Simon Glaser ansatt som alternerende solocellist i Trondheim Symfoniorkester i en alder av 22 år. Fra 2001-2010 var han solocellist i Den Norske Operas Orkester og fra 2009-2021 var han solocellist i Göteborgs Symfoniker, Sveriges Nasjonalorkester. Glaser er for tiden solocellist i Kringkastingsorkesteret.

    Glaser har tidligere undervist ved Musikkonservatoriet i Trondheim, og Norges Musikkhøgskole som Truls Mørks assistent, og vikar. I tillegg til mesterklasser i inn- og utland underviser han for tiden ved Barratt-Dues Musikkinstitutt.

    Ernst Simon Glaser spiller på en cello bygget av Francesco Ruggieri,

    Cremona ca. 1680, generøst stilt til rådighet av Dextra Musica.

  • CELLO

    Den norske cellisten Jonathan Aasgaard er en av Storbritannias mest allsidige cellister, som solist, kammermusiker, studiomusiker, orkestersjef, lærer og utforsker av ny musikk.

    Aasgaard ble utnevnt til Principal Cellofor Royal Liverpool Philharmonic Orchestra i 1999 og har siden fremført mer enn 40 verk for cello og orkester med RLPO. Han blir regelmessig invitert som gjestesjef med flere ledende britiske og europeiske orkestre og er hovedcello i John Wilson Orchestra. En dedikert lærer, Aasgaard er professor i cello ved Guildhall School of Music and Drama i London.

    Kammermusikkopptredener har ført ham rundt i Europa, Midtøsten, Japan, Sør-Korea og USA, inkludert en rekke ledende festivaler som samarbeider med artister som fiolinistene Nigel Kennedy, Henning Kraggerud og Julian Rachlin, fiolisten Laurence Power, cellistene Yo Yo Ma og Giovanni Sollima, pianistene Simon Trpceski, Boris Giltberg, Joanna Mac Gregor og klarinettisten Martin Fröst. Han er medlem av det spennende britiske Pixels Ensemble og den Ulster-baserte kammergruppen The Fews.

    Innspillingene hans inkluderer et album med transkripsjoner for cello og piano med Ian Buckle (MSR Classics); CD-en 'From Jewish Life' (Avie) med RLPO og Gerard Schwarz, som inkluderer musikk for cello og orkester av Bloch, Bruch, Schwarz og David Diamond; et album med musikk av Carl Davis for cello og orkester med Philharmonia; en innspilling av Brahms' cellosonater med Martin Roscoe (Avie) som var ‘redaktørens valg’ for kammermusikk i Gramaphone Magazine; de 3 Debussy Sonatas med Pixels Ensemble (Rubicon) og Korngold Sextet med Sinfonia of London Chamber Ensemble (Chandos). Fremtidige innspillingsprosjekter inkluderer Elgar og Walton cellokonserter og den tredje fiolinsonaten og cellosonaten av Grieg.

    Han har gitt en rekke urfremføringer, inkludert verdensurfremføringen av Carl Davis' Ballade for cello og orkester, europeisk urfremføring av Giovanni Sollimas doble cellokonsert, Storbritannias urfremføring av Weinbergs cellokonsert, USA-premieren på konserter av Franz Neruda og Emil Hartmann og verdenspremierer på dusinvis av solostykker hvorav mange er skrevet for ham.

    Jonathan studerte ved Barratt Due’s-instituttet i Oslo og ved Guildhall School of Music and Drama i London sammen med avdøde prof. Leonard Stehn hvor han vant alle cello- og kammermusikkprisene og var en gullmedaljefinalist.

    Jonathan spiller cello av Celeste Farotti, laget i Milano i 1926.

  • DIRIGENT

    Håkon Daniel Nystedt er ein av Noregs mest ettertrakta dirigentar, og beherskar både korklangen og det store orkestermaskineriet. Han starta sine studiar i direksjon ved Noregs Musikkhøgskule under Grete Pedersen og Ole Kristian Ruud. I 2009 vart han teken opp til soliststudiet i orkesterdireksjon ved Det Kongelege Danske Musikkonservatorium i København, der han fekk vegleiing av Giancarlo Andretta, Giordano Bellincampi og Michael Schönwandt. I 2007 fekk Nystedt KORK-prisen i kategorien «ung og lovande» etter ein oppsetting av Dvoraks Requiem.

    Nystedt har eit breitt repertoar, og har dei siste åra dirigert fleire av dei fremste skandinaviske orkestera, i tillegg til fleire internasjonale engasjementet som både forelesar og gjestedirigent.

    Håkon Daniel Nystedt har vore kunstnarisk leiar for Oslo Kammerkor sidan 2005, og leda koret gjennom fleire internasjonale turnear blant anna i Sør-Korea og USA.